مقاصدجهان‌گردی
موضوعات داغ

راهنمای گردشگری استانبول

Istanbul Tourism Guide

استانبول کجاست ؟

استانبول یک شهر است که در طول قرون گذشته با تجربه‌های مختلف از جنگ تا پیشرفت‌های چشمگیر، به یک مقصد خاص در نوع خودش تبدیل شده است. شهری است که از امپراتوری عثمانی و رم الهام گرفته و سپس به یک حکومت جمهوری تبدیل شد، اما جایگاه خود را به عنوان یک مقصد مهم فرهنگی، اقتصادی و گردشگری حفظ کرده است. در چند دهه اخیر، استانبول بازدیدکنندگان بسیاری را جذب خود کرده است و شاهد ظهور و سقوط امپراتوری‌هایی بوده است که برای به دست آوردن زیبایی استانبول مبارزه کردند. استانبول در موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی بین دو قاره اروپا و آسیا قرار دارد و گردشگران از نقاط مختلف دنیا، به خصوص کشورهای همسایه، به آن سفر می‌کنند.

استانبول مراکز خرید، نقاط دیدنی منحصر به فرد، محله‌های محبوب، تجربه غذاهای سنتی ترکیه و حتی کشتی سواری در مرکز یک شهر بزرگ را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. بنابراین، برای داشتن تجربه‌ای لذت بخش در سفر به استانبول، می‌توانید راهنمای سفر به استانبول را بررسی کنید و از بهترین نرخ‌ها و هتل‌های متنوعی که براساس سلیقه شما گردآوری شده‌اند، استفاده کنید.

فرودگاه استانبول
فرودگاه استانبول

فرودگاه استانبول

شهر استانبول با وسعت زیاد خود سه فرودگاه را در خود جای داده است. هرچند که قدیمی‌ترین فرودگاه، یعنی آتاتورک، به سال 1953 بازمی‌گردد، دیگر قابلیت استفاده مسافری ندارد، اما همچنان به لحاظ تجاری برای استانبول حائز اهمیت می‌باشد. استانبول در حال حاضر دو فرودگاه مسافری آماده‌ی خدمت‌رسانی به مسافرین دارد.
فرودگاه صبیحا گوکچن، که در اصل دومین فرودگاه شهر است، درهای خود را عموماً برای پروازهای امارات، قطر و پگاسوس باز می‌کند و در قسمت آسیایی شهر نیز قرار دارد. فرودگاه بین‌المللی استانبول در قسمت اروپایی و با فاصله 40 کیلومتری از میدان تاکسیم، مقصد محبوب گردشگران به استانبول واقع شده است.
و همچنین، ایرلاین‌های ایرانی نیز در این فرودگاه تازه‌ تاسیس فرود می‌آیند. به عنوان آخرین نکته در مورد این فرودگاه، لازم است بگوییم رفت و آمد از این فرودگاه بسیار ساده و با اتوبوس‌های فرودگاهی انجام می‌شود.

فرودگاه صبیحا گوکچن فرودگاه آتاتورک

کی‌بریم استانبول
کی‌بریم استانبول

کی‌بریم استانبول

جدای از واقعیت غیر قابل انکاری که بهترین فصل سفر به استانبول بهار و تابستان می‌باشد، نمی‌توان از این حقیقت هم چشم پوشی کرد که زیبایی های طبیعی به همراه هوای معتدل پاییزی و البته حراج‌های مختلف و فستیوال‌های زمستانی گردشگران را متقاعد می‌کند حتی در این دو فصل کمتر صنعت گردشگری در مناطقی مثل استانبول رونق دارد به سمت‌های خود جذب کند. همچنین نباید فراموش کرد که به سنت تمام کشورهایی که تولد حضرت مسیح و سال جدید میلادی را جشن می‌گیرند، ترکیه هم از این قاعده مستثنی نبوده است و روزهای کریسمس استانبول با چراغ‌های منحصر به فرد در مراکز خرید و میدان‌های اصلی شهر نظر هر گردشگر را به خود جلب می‌کند. و البته نباید از این موضوع غافل شد که هرچند که قیمت خراطانی و خوراک در تمام طول سال یکسان است اما خلوتی و کوتاه‌تر بودن صف‌های ورودی شرایط مناسبی برای تماشای شاهکارهای هنری فراهم می‌کند.

حمل و نقل در استانبول
حمل و نقل در استانبول

حمل و نقل در استانبول

یکی دیگر از ویژگی‌های شهر استانبول، دارا بودن گزینه‌های مختلف برای حمل و نقل عمومی است. دامنه‌ی این انتخاب‌های متنوع از مترو، اتوبوس، تراموا، اتوبوس برقی، کشتی و قایق تا اتوبوس‌های بین فرودگاه و شهر ادامه دارد. کلید استفاده از تمام این وسایل نقلیه تهیه استانبول کارت میباشد. استانبول کارت دقیقاً مشابه کارت مترو است و قابلیت شارژ نیز دارد. روش تهیه آن نیز بسیار ساده و در دسترس است. فقط کافیست به یکی از دکه‌های داخل ایستگاه‌های مترو یا حتی روزنامه‌فروشی‌های داخل شهر مراجعه کنید. البته امکان خرید این کارت در فرودگاه استانبول نیز فراهم است، اما میتوانید اطمینان داشته باشید که برای رسیدن از فرودگاه صبحانه به مرکز شهر با پرداخت نقدی همچنان میتوانید از خودرو استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که برای سایر مسیرها و گردش در داخل شهر امکان پرداخت نقدی وجود ندارد. استانبول کارت به صورت ماهانه شارژ میشود و بیشترین میزان اعتبار آن ۳۰۰ لیر است.

برای شارژ مجدد باید به یکی از دستگاه‌های شارژ در مترو مراجعه کنید. بزرگترین ویژگی این کارت قابلیت استفاده آن در تمام وسایل نقلیه از اتوبوس، مترو، قطارکابلی زیرزمینی، تراموا، متروبوس، قایق، تی سی دی، هاواتاش یا همان اتوبوس‌های بین فرودگاه و شهر است. مانند سایر شهرهای گردشگری جهان، استفاده از وسایل نقلیه عمومی میتواند به کاهش هزینه‌های سفر شما کمک کند، اما در سفرهای گروهی با تور شاید نیاز کمتری به استفاده و خرید استانبول کارت برای شما وجود داشته باشد. تاکسی‌های موجود در خیابان و اینترنت تنها گزینه بدون نیاز به استانبول کارت میباشند، اما به یاد داشته باشید که هزینه آنها نسبت به استفاده از موارد دیگر بیشتر خواهد بود. اگر قصد دارید بیش از یک ماه در استانبول اقامت داشته باشید، Blue Card بهترین انتخاب برای شماست. این کارت دقیقاً قابلیت‌های مشابه استانبول کارت را دارد و فقط سقف شارژ و مدت زمان اعتبار بیشتری دارد. آشنایی با ساعات فعالیت وسایل نقلیه بسیار مهم است تا در جابجایی دچار مشکل نشوید. در حالت کلی، مترو استانبول از ساعت ۶ صبح تا ۲۴ فعالیت میکند و متروبوس به صورت شبانه‌روزی در حال اجراست.

سفر به استانبول

✈️بدون شک، اولین و سریع‌ترین راه سفر به استانبول از طریق پرواز است.

ایرلاین‌های مختلف از مبدا شهرهای بزرگ ایران و البته پایتخت، همه روزه پروازهایی به استانبول ارائه می‌دهند. لازم است یادآوری کنم که شما می‌توانید برای مشاهده لیست کامل پروازها با نرخ مناسب به وبسایت تیک‌پلن مراجعه کنید.

💻بعد از پرواز، مسافرت زمینی درست‌ترین شکل سفر به استانبول است که از مبدا ایران به سه روش اتوبوس، خودرو شخصی، و قطار امکان‌پذیر است.

با یک بررسی کوچک در مورد مسیر ریلی به استانبول، چند نکته مشخص می‌شود.

🌄 اولین نکته این است که مدت زمان این سفر بیش از ۷۰ ساعت است و شاید نکته‌ای که می‌تواند این ساعات طولانی بودن در قطار را قابل تحمل کند، مناظر طبیعی و بی‌ظیری است که از کنار آنها می‌گذرید.

🚌 هزینه این نوع سفر بسیار ارزان‌تر از هواپیما است و برای تهیه بلیط این سفر، بلیط قطار تهران به آنکارا یا تبریز به وان، را تهیه می‌کنید. اگر قصد سفر با قطار را دارید، برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر به بخش بلیط قطار تیک‌پلن مراجعه فرمایید.

🛤️ پس از راه‌آهن، نوبت به مسافرت‌های طولانی و پیمودن مسیر با اتوبوس می‌رسد. اگرچه سفر با اتوبوس به استانبول از دو روش قبلی ارزان‌تر است، اما باید در نظر بگیرید که فقط از دو مبدأ تهران و تبریز امکان‌پذیر است و ساعات رفت و برگشت آن نیز متفاوت با قطار است.

روش نهایی هم استفاده از خودروی شخصی است که کم‌هزینه‌ترین راه سفر به استانبول محسوب می‌شود. در این سفر، باید از یکی از مرزهای بازرگان، رازی یا سرو وارد شهر وان شوید و سپس راهتان را به سمت استانبول ادامه دهید 🚗. فقط به یاد داشته باشید قبل از سفر حتما مدارک لازم را تهیه کنید این مدارک شامل گواهینامه بین المللی،پلاک بین المللی،برچسب ای ار و سی ی جی هچنینی مجوز خروج از کشور نیاز دارید.

هزینه سفر به استانبول رزرو هتل در استانبول

از جمله موارد مهم در سفر، برآورد هزینه‌های آن است. در اینجا، تلاش کردیم این هزینه‌ها را به تفکیک معرفی کنیم. به طور کلی، سفر به صورت تور می‌تواند شرایط راحت‌تری را به شما ارائه داده و هزینه‌هایتان را به‌طور معقولی کاهش دهد. البته، میزان هزینه‌ها به طور کامل به انتخاب هتل و منطقه اقامت شما بستگی دارد.

خرید بلیط هواپیما استانبول خرید بلیط استانبول

✈️به طور کلی ایرلاین انتخابی شما بر روی هزینه بلیط تاثیر مستقیم دارد شما میتوانید به صورت مستقیم یا با توقف در مسیر بلیط خود را تهیه کنید خوب هست بدانید از مبدا تهران، تبریز، اصفهان، شیراز و مشهد پرواز مستقیم برقرار هست.

🌍برای مشاهده دقیق و مقایسه قیمت ها به وبسایت تیک پلن مراجعه کنید ویا با همکاران ما در بخش بلیط خارجی تماس بگیرید.

[flight origin=IR-Tehran destination=TR-Istanbul]

هزینه رزرو هتل در استانبول

در شهرهای گردشگری بزرگ دنیا محل هتل با نرخ آن کاملا در ارتباط میباشد و استانبول هم از این قاعده مستثنی نیست. مشخص کردن هدف سفر و مناطقی که برای گردشگری برای شما مهم تر میباشد به شما در انتخاب بهترین گزینه در بین هتل های موجود در شهر کمک می کند. در زیر برخی از بهترین هتل های استانبول را به تفکیک مناطق پرطرفدار و مهم تر استانبول به شما پیشنهاد میکنیم.

zurich 4 grand bazzar
grand park merter 5 grand bazzar
marmara taksim 5 taksim.sq
sofietel taksim square 5 taksim.sq
midtown 4 beyoghlo/talimaneh
nippon 4 beyoghlo/talimaneh
elit world 4 beyoghlo/talimaneh
elit world 5 beyoghlo/talimaneh
cvk park bpusphores 5 besitkas
concord 5 besiktas
swissotel 5 besiktas
ritz carlton 5 besiktas
grand cevahir 5 BAZAR CEVAHIR
THE CRATON 5 BAZAR CEVAHIR

 

جاذبه‌های دیدنی استانبول
جاذبه‌های دیدنی استانبول

جاذبه‌های دیدنی استانبول مشاهده همه

قطعاً مهم‌ترین نکته در راهنمای سفر به استانبول، آشنایی کلی با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استانبول است. اما قبل از لیست کردن مکان‌های دیدنی، باید تصمیم بگیرید چند روز اقامت دارید؟ چه جاذبه‌هایی برای شما مهم‌تر هستند؟

هدف شما از سفر به استانبول در کدام بخش از امکانات این شهر مدرن و با اصالت قرار می‌گیرد؟ مقصدی که از مکان‌های قدیمی و شاهکارهای هنری تا مراکز خرید لوکس و مدرن تا آرامش یک سفر دریایی کوتاه را در خود جای داده است. انتخاب سبک سفر شما به تمام برنامه و رزرو بخش‌های مختلف سفر شکل می‌دهد.

با در نظر گرفتن این نکته که در اولین سفر نمی‌توانید تمام مناطق را بازدید کنید و برای کشف محله به محله شهر باید چندین بار به استانبول سفر کنید.

در ادامه لیست پرطرفدارترین مقاصد گردشگری استانبول (جاذبه‌های گردشگری) را در اختیارتان می‌گذاریم:
🕌 آیاصوفیه
🕌 مسجد آبی
⛲️ باسیلیکا سیسترن
🐎 هیپودروم
🏛️ موزه باستان‌شناسی
🕌 مسجد سلیمانیه
🏰 کاخ دلباگچه
⛪️ کلیسای چورا
🏰 قلعه یدیکوله
🗼 برج گالاتا
🌉 پل بسفر
🏰 آب‌انبار قصر سلطنتی
🛍️ خیابان استقلال و میدان تکسیم
🏞️ اسکودار و غیره.

با داشتن یک برنامه ریز سفر میتوانید با لیست کردن مناطق بالا به راحتی مهم ترین مناطق تاریخی ترکیه را ببینید و از قدم زدن در قلب تاریخی کشور ترکیه لذت ببرید.

تفریحات استانبول

🌆 قطعاً جاذبه‌های یک شهر توریستی پرطرفدار در جهان را نمی‌توان به مناطق گردشگری خلاصه کرد. به علاوه، فهرستی برای تفریح و تجربه چیزهای جدید نیز در اینجا وجود دارد که از آن غافل نباید شد. استانبول شهری است که حتی اگر مدت طولانی در آن اقامت داشته باشید، همچنان مناطق جدیدی برای کشف و لذت‌بردن خواهید داشت.

برخی از فعالیت‌هایی که می‌توانید در استانبول انجام دهید عبارتند از:
1. قدم زدن در محله سلطان‌احمد و بازدید از بناهای تاریخی آن
2. گشتن در گل پالاتا و لذت‌بردن از تلفیق بخش‌های سنتی و مدرن شهر
3. شرکت در تور کشتی کروز در تنگه تاریخی بسفور و صرف غذا بر روی دریا
4. راه رفتن در محله کادیکوی و بخش آسیایی شهر
5. بازدید از جزایر پرنس استانبول و دیدن بالن‌های رنگارنگ و جذاب کاپادوکیا.

با انجام این فعالیت‌ها، لحظاتی سرشار از شادی و هیجان در استانبول خواهید داشت. 😊

مراکز خرید و پاساژهای استانبول

🛍️استانبول به عنوان یکی از مراکز خرید و پوشاک معروف شناخته می‌شود و برای برخی از کشورهای اطراف، از جمله ایران، به عنوان یک مرکز مد کوچک در آسیا شناخته می‌شود. توصیه ما به شما این است که حتی اگر قصد خرید به استانبول سفر ندارید، حتماً یک سر به مراکز خرید مهم شهر بزنید، زیرا قطعاً پشیمان نخواهید شد.

🏬یکی از جذابیت‌های همیشگی سفر، خرید و سر زدن به معروف‌ترین بازارها و پاساژهای شهر است. حتی اگر قصد خرید ندارید، این فعالیت یک تفریح خوب برای شماست و با فرهنگ روز شهر بهتر آشنا می‌شوید، همچنین می‌توانید سوغاتی‌های خوبی را برای دوستان و آشنایان خود تهیه کنید. استانبول بهترین ترکیب از مدرنیته و سنت را در خرید برای شما فراهم می‌کند، از یکی از قدیمی‌ترین بازارهای جهان گرفته تا مدرن‌ترین پاساژهای جهان، همه در دسترس شماست. در زیر چند مورد از پیشنهادهای ما برای شما لیست شده است:

  • بازار بزرگ استانبول
  • مرکز خرید ایستینه پارک
  • مرکز خرید جواهر
  • مرکز خرید آکمرکز
  • مرکز خرید ونیزه
  • مرکز خرید استانبول فروم
  • مرکز خرید زورلو
  • مرکز خرید آکوا فلوریا
  • مرکز خرید مارمارا

✨با بازدید از این مراکز خرید، لحظاتی راحت و خوشایند را در استانبول سپری خواهید کرد و از تنوع و زیبایی محصولات آنها لذت خواهید برد.

غذاهایی که باید امتحان کنید

🍽️ سفر به استانبول، بدون امتحان کردن غذاها و خوراکی‌های استانبولی، کامل نمی‌شود. ذائقه‌ی مشابه و آشنای ترکیه باعث می‌شود که این ماجراجویی غذایی برای شما دلنشین‌تر و لذت‌بخش‌تر باشد. تنوع در رستوران‌ها و کافه‌های شهر نکته‌ای است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. با هر سلیقه و به هر شکلی که سفر می‌کنید، قطعاً یک مکان دنج و مخصوص با سلیقه شما برای صرف وعده‌های غذاییتان وجود دارد.

🌮از دلمه، سالاد، ترشی و میوه تا کباب‌های خاص مثل اسکندر کباب، دونر، شیش کباب، آدنا کباب و غذاهای اصلی شبیه به کوفته، پیده، بورک و ایمام با منوی گسترده و خوشمزه‌ای مواجه خواهید شد.

🍨همچنین خوشمزه‌های دیگری مثل باقلوا، بستنی، کونفه، قازاندیبی، نوشیدنی سعلب، بورک، بلوط بوداده، بلال کبابی و غیره نیز وجود دارد. البته این موارد فقط برخی از غذاها هستند و قطعاً با قدم زدن در خیابان‌های شهر، موارد بیشتری را برای ماجراجویی پیدا خواهید کرد.

فستیوال‌های استانبول

🎪 لیست راهنمای سفر به استانبول شما محدود به رزرو هتل و دیدن جاهای گردشگری نمی‌شود، بلکه تقویم فستیوال و جشنواره‌های استانبول همواره مورد توجه قرار می‌گیرد و شاید بتواند برنامه‌ی سفر شما را بسیار متفاوت و هیجان‌انگیز کند. این لیست بلند شامل هنر، موسیقی، خوراکی‌ها و خرید را پوشش می‌دهد و تقریباً هر سلیقه‌ای را می‌پوشاند.

🎉 فستیوال‌های استانبول شامل فستیوال تولیدات محلی، بین‌المللی موسیقی، بین‌المللی فیلم، فستیوال رقص، هیدیرلز، بین‌المللی جاز، فستیوال غذا، فستیوال خرید و عروسک است. این‌ها فقط بخشی از محبوب‌ترین فستیوال و جشنواره‌های استانبول هستند که هر کدام پیشینه و جذابیت‌های مربوط به خود را دارند.

 📅شما می‌توانید برای دیدن برنامه‌های این فستیوال‌ها به تقویم فستیوالی ترکیه مراجعه کنید.

سیم کارت و اینترنت در استانبول

📱💻هر گردشگری برای برقراری ارتباط و گردش راحت در شهر نیاز به دسترسی به سیم کارت و اینترنت دارد. شما می‌توانید در هتل، فرودگاه و برخی مراکز خرید به اینترنت دسترسی داشته باشید. برای وصل شدن به وای‌فای رایگان در فرودگاه، کافیست به یکی از 33 کیوسک موجود در فرودگاه مراجعه کرده و به سادگی به شبکه متصل شوید. اما برای راحتی و اطمینان از داشتن امکان ارتباط در هر نقطه‌ای از شهر، بهتر است یک سیم کارت خریداری کنید. مراکز خرید سیم کارت در سراسر شهر در دسترس شما هستند و کافیست با مراجعه به یکی از فروشگاه‌های اپراتورهای معروف مانند ترکسل، دافون و ترک تلکام، با کمک از پشتیبانی آنها که به زبان انگلیسی مسلط هستند، سیم کارت خود را دریافت کنید.

نکته مثبت دیگر در فرآیند دریافت سیم کارت این است که با یک کارت شناسایی مانند پاسپورت و تکمیل فرم مربوطه، سیم کارت خود را به همراه کد فعال‌سازی دریافت خواهید کرد. در هنگام خرید سیم کارت، باید توجه کنید که انواع سیم کارت اعتباری، دائمی و توریستی موجود است و بهترین گزینه برای گردشگران توریستی، سیم کارت توریستی است که بین 3 تا 6 ماه اعتبار دارد و قیمت آن بسته به میزان اعتبار، متفاوت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا